Tuesday, October 19, 2010

Jeritan Pagi


Episod 1 :

Pagi yang tenang...
dan segar penuh semangat...
istilah tidur yang ku biarkan saja terlena...

biarkan segalanya ditentukan mengikut masa...
aku teruskan membelek2 nota2 yang perlu dirujuk..
ada kerja yang perlu aku selesaikan...report english..
sambil melaya the whole album Maher Zain - Thank You ALLAH...

sambil leka membuat apa yang telah ditugaskan...
aku biarkan winampku terpasang dengan agak kuat..
elakkan ngantuk , mungkin...

then..
ku rasakan ada suara memanggil-manggil...
dengan jeritan dan pekikan...
aku cuba perlahankan alunan maher zain...
lagu INSYA-ALLAH verse Arabic..
aku tak faham tapi aku cukup tenang mendengarnya...
oh, masih kurang jelas , adakah namaku ?
urm...aku matikan..

jelas..
kualih pandanganku dari skrin lappy ke kiri,
menyingkap jendela..
dan udara berbaur segar menyelinap ke pelusuk bilikku..
memang sengaja ku buka kecil , tanpa kipas yang langsung

jarang ku buka , kerana geografi bilikki di tepi pohon pokok

ini...

owh...suara auntie yang selalu lepak2 di tangga blokku time

waktu rehat , agaknya...


ammi : deeh , apa lu tengok2? apa masaklah? lu takda puas

hati sama siapa kah? jangan ginilah . kita datang mau

kejaaa.. lu pandang pandang ja keja tarak siap la ini

macam...


-am dan shafiq datang, aku kena off tulis ni utk beberapa

ketika, siapkan dulu kerja yang perlu disiapkan!-



No comments: