Tuesday, June 2, 2009

ayat-ayat motivasi


salam...

post kali ini...

aku hanye ingin kongsikan kata-kata mereka...

mereka-mereka di sekeliling aku...

yang menyedarkan tentang ketidaksedaran aku...

yang menyedarkan aku dari tidur..

yang menyedarkan aku dari diulit mimpi-mimpi yang indah...

yang menyedarkan aku tentang sesuatu yang tidak aku sedari...



untuk yang berhormat Tok Taib...

thankz for the talk...

even smp 5am + letih rewang,

tapi,

Tok tetap luangkan masa untuk cucu-cucu Tok yang bakor ayam...

dan di sebalik borak-borak dengan Tok,

Roy sempat ambil sesuatu yang Tok coretkan...

selain kisah-kisah Tok yang menarik,...






+++Tok Taib , 2009+++




'' do what i say not as i do ''



'' a friend is need is a friend indeed ''



'' forget it all & think the future ''






waaahhhh!!!!

gah sungguh ayat-ayat dari Tok...

biasa bagi kebanyakkan insan...

tetapi,bila Tok yang lontarkan kata-kata itu...

memberi berjuta kesedaran & memunculkan perasaan yang tidak mampu tercoretkan...

Terima kasih Tok Taib .......

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

selepas beberapa ketika kehidupan,

aku lepak dengan seseorang...

seseorang yang biasa tapi luar biasa bagiku...

selalu berhenti motor di hadapan rumahku sambil menyahut,


'' jom minum ''


ya...

di suatu hari ini...

dia telah melontarkan ayat yang membuatku berfikir...

ayat biasa tapi penuh bermakna...

dan maknanya berjaya merubah sedikit sesuatu di dalam diri aku...

terima kasih...




+++Usher(bukan nama sebenar) 2009+++


'' tidak kira di mana kita bermula,


tetapi, di mana kita berakhir ''...






harapnya membuat semua yang sudi membaca blog ku ini...



untuk mengambil sedikit tidak banyak,



dari apa yang ku coretkan di sini...







4.37pm

june 02, 2009

zhyne

1 comment:

ekin said...

kekadang x semestinye ape yang kite hajatkan akan tercapai... tapi ramai lupe ketentuan jalan hidup kita lupe, qada' dan qadar dah pown ditetapkan... tapi kenape masih ramai yang rase putus asa atas kegagalan yang dilalui??? aku cume nak mintak pendapat ko je... sometimes ake ingatkan diri aku gak... cam ne aku leh bangkit dari kegagalan n terima setiap kritikan orang ramai????